Klasa I b przystąpiła do realizacji projektu „Zdrowo jem, więcej wiem”, etap jesienno-zimowy, którego celem jest wykształcenie u dzieci postaw prozdrowotnych poprzez uczenie zasad zdrowego odżywiania oraz przekazywanie wiedzy na temat produktów służących zdrowiu i produktów dla zdrowia szkodliwych. Projekt objęła honorowym patronatem Pierwsza Dama Agata Kornahauser-Duda.
Podczas zajęć lekcyjnych realizowane są zagadnienia dotyczące zdrowego stylu życia, zdrowego odżywiania i aktywności fizycznej. Lekcje są realizowane w formie krótkich pogadanek i dyskusji, doświadczeń i zabaw, które w prosty sposób przekazują i utrwalają wiedzę. Konkursy są tematycznie powiązane z zajęciami lekcyjnymi i ich celem jest m.in. utrwalenie wiadomości, pogłębianie zainteresowania uczniów zdrowym odżywianiem i stylem życia oraz rozwijanie kreatywności. Celem konkursów jest też promowanie wiedzy o zdrowym stylu życia wśród pozostałych uczniów w szkole.
W ramach zadania „Warzywa i owoce na co dzień i od święta” uczniowie dowiedzieli się, co to są witaminy i w jakich produktach można je znaleźć.
Dzieci przyniosły na zajęcia okazy warzyw i owoców zebranych w jesiennych sadach i ogrodach. Jednym z elementów zadania było przygotowanie inscenizacji wiersza Jana Brzechwy „Na straganie”, którą zaprezentowali przedszkolakom. Wszyscy aktorzy występujący w inscenizacji mieli przygotowane piękne przebrania. Wszystkie warzywa wyglądały bardzo pięknie.
Wiedzę, którą otrzymały dzieci na lekcji przeniosły na realizację kolejnego zadania: Co powinny jeść dzieci ? Piramida Zdrowia.
W ramach tego zadania dowiedziały się jak zdrowo się odżywiać, co należy często jeść, a czego unikać. Zapoznały się też z pojęciem „piramida zdrowia” – jak wygląda i co zawiera. Omówione zostały wszystkie piętra piramidy oraz znaczenie aktywności fizycznej i prawidłowego odżywiania dla naszego zdrowia. Porównując Piramidę Zdrowia starą i nową dzieci wykazywały różnice w ich budowie. Przekazana wiedza na temat Piramidy Zdrowia przyczyni się do uświadomienia dzieciom, jak ważny jest prawidłowy dobór produktów do spożywania w celu utrzymania zdrowia. Pierwszoklasiści wykonali własne Piramidy Zdrowia, które zaprezentowały innym uczniom. Przed nimi kolejne zadania. Życzymy im powodzenia.
Danuta Podolak